Sider

20 februar 2007

Segunda-feira

Vi ble hentet i minibuss av en MSTer
som het Ruiz, og kom saann hoovelig trygt fram til MSTs Escola
National. Trafikken denne fredags kvelden var ikke bare festlig ; i
hvert fall ikke for meg som satt foran og saa hvor aggresive alle
bilistene var. De ropte til hverandre og gjorde tegn med armene ut av
vinduet, tutet og stod paa. Men den eneste gangen jeg ble litt redd,
var da vi i en nedoverbakke laa rett bak en moto, som jeg var helt
sikker paa kjoerte mye saktere enn oss. Jeg saa virkelig for meg at vi
kom til aa meie ham ned.

Escola National er ikke overdaadig, men ganske ny, og meget vakker.
Den ligger paa et ganske stort omraade, og har volley; og fotballbane,
en god datasal, bibliotek og badebasseng. Ingen av de som jobber her
faar loenn, saa alle maa hjelpe til. Det er et paradis. Vi gaar paa
oppdagelsesferd
i skogen hvor vi finner mango, papaya, lime, avocado og chaka.
Vi bader og leker med ungene, og gaar til landsbyen 20 minutter unna
for aa kjoepe is. Det er ikke noe saerlig mygg, maten er kjempegod, og
vi er slett ikke blitt syke. Selv ikke spraakbarrierene er
uoverkommelige. Ingen av tingene jeg var sikker paa
skulle ramme oss har slaatt til. Utrolig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar