Sider

14 oktober 2006

Llorando

Tenk å bruke nesten en hel lørdag på å høre om Religion I Det Offentlige Rom. Jaja, jeg synes egentlig det var en nokså god investering. Inge Lønning, Abid Raja (han advokaten), Gunnar Skirbekk (filosofiprf) og Turid K. Seim (teologiprf) diskuterte og styrte og var veldig flinke, og Inger og jeg var de eneste under 40, og er ikke engang med i disse Kirkeakademiene, som jeg enda ikke helt har fått klarthet i hva er, men som virker som veldig fine folk, og alle syntes nok vi var søte, for de nikket og smilte til oss i pausene. Inger elsker sånne ting, hun er jo så glad i religion, og var happy for at jeg ville være med. Hun pleier visst alltid å gå på sånne ting alene. Jeg har jo dette Religion & Politikk-emnet mitt, og følte at dette var relevant, og jeg lærte masse.

Lærte masse gjorde jeg også tidligere i uka, da jeg var på kurs i prosjektledelse hos LNU. LNU er den store paraplyen for alle landets frivillige barne- og ungdomsorganisasjoner. Kristine i klassen jobber der, det er derfor vi aldri ser henne, og hun har mange ganger sagt til meg "Anna, nu må du få ut fængern og kåmm dæ på kurs hos oss - vi har så mange gode kurs!" Og hun sa at det eneste kriteriet var at man var medlem av en ungdomsorganisasjon. Men saken var at alle andre på det kurset enten var ansatte (!) eller høyt tillitsvalgte i sine organisasjoner. Men men. Moro var det lell.

Moro var det også igår kveld, da Ingvild J og jeg var på konsert med Atomic Swings. Vi hadde egentlig aldri hørt om dem, og hadde nok aldri i verden gått dersom vi måtte betale, men når disse 80-tallsswingerne var sjangerrene, var det faktisk skikkelig bra! Må gå mer på konsert.

Etter å ha lest ferdif The Curious Incident of the Dog in the Night time, der fortelleren har asbergers syndrom, har jeg hatt veldig mye mer sympati overfor en litt eksentrisk dame på jobben. Dersom jeg later som om hun er autist, er det lettere å tåle merkelighetene hennes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar