Sider

19 oktober 2006

Linklater

Så Before Sunset en gang til. Det er ikke så lenge siden jeg så Before Sunrise sist. Anne, jeg ønsker meg Waking Life til jul. Jeg elsker de to filmene! De er så fantastiske, og jeg fatter ikke at toern kan være like bra som enern. Men Julie og Ethan har en kjemi som er helt utrolig. De lange tagningene, hvor tiltrukket de er av hverandre, hvordan de bare skravler i all evighet, og hvordan du i det samme øyeblikk de ser hverandre skjønner hvordan det kommer til å gå - hvordan de tilsynelatende perfekte livene deres viker, lag for lag, helt til hun synger den valsen sin. Og han bestemmer seg. Og at vi egentlig ikke får noe svar denne gangen heller.

Og alle de tingene vi fortsatt her lyst til å gjøre, alt vi vil bli, og så skjønner vi, at om ti år, så er vi nok akkurat der. Og at det kommer til å skje uansett, og at forelskelse bare varer dersom kjærligheten aldri blir realisert.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar