Sider

16 januar 2007

5 ting du ikke visste om meg.

Jeg tar memet fra Julie og svarer rødmende så utleverende jeg kan. Dere vet liksom om alt det som er snålt, men ikke direkte skadelig for integriteten, sant; bodde i rød-grønt kollektiv på Grünerløkka til jeg var 6, har aldri sett faren min/er halvt italiensk, elsker å gå i fjæra og svømme i kaldt vann, legge meg tidlig og gå på teater; at jeg digger Neil Young og Björk, og at jeg har vært sekretær i Rød Ungdom i Bodø.

5 ting du ikke visste om meg

1) På et (langt) tidspunkt var jeg den kanskje styggeste ungen du kan tenkte deg. I tillegg til neonrosa og -grønn jakke, og rosa, uformelig joggedress, hadde jeg krøllete pannelugg, sammenvokste øyebryn, runde briller med brun innfatning OG reggis. Det føles ihvertfall som om alle disse ondene var over meg samtidig. Jeg hadde heller ikke særlig peiling på frisyrer, smykker eller andre accessoirer. De kule jentene himlet med øynene hver gang jeg kom for sent til timen etter å ha vært på biblioteket i matfri. (Klisje, jada. De kommer fra et sted, vettu.) MEN:

2) Første gang jeg leste Alkymisten syntes jeg den var fantastisk.

3) Jeg har kontinuerlig skrevet dagbok siden jeg var 12. (Men etter at jeg flyttet sammen med Jonas er ikke behovet så stort lenger - jeg sier alt til ham istedet.) De er jeg egentlig ikke flau over, men jeg er imponert over hvor mange gutter det går an å være forelsket i samtidig. Tror aldri jeg har vært så forelska som jeg var i 5.klassen, forresten.

4) Jeg dro til Moss i slutten av mai 2002 med det forsett å bli sammen med Jonas. Han visste ingenting om det, men vi har levd lykkelig siden.

5) Jeg er skikkelig flink til å tegne og har ganske fin sangstemme. Det første kommer nok av at jeg var et litt ensomt barn som satt mye på rommet mitt og stullet med dagdrømmene mine. Det andre er bare selvskryt, men noen ganger tror jeg på det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar